Adršpach

Část letní dovolené jsme opět strávili ve společnosti našich kamarádů. Naše banda sedmi rodin se letos domluvila na lokalitě Adršpach. My jsme tento kraj s Raďou už kdysi dávno navštívili, ale to bylo s Verunkou ještě v bříšku. Říkali jsme si, že chození mezi skalami se bude všem dětem líbit.

Sobota 3.8.2019 – příjezd

Ubytování jsme si domluvili v penzionu Sv. Florian ve Zdoňově. Měli jsme ho celý pro sebe. K tomu obrovskou zahradu s dětským hřištěm, bazénem, trampolínou, ohništěm, slackline a hřišti na fotbal a volejbal. Prostě bomba!
Naše rodinka dorazila jako poslední až kolem 19:30, protože jsme celé odpoledne strávili na návštěvě u kamarádů kousek u Prahy. Pokoje už byly rozebrány a na nás zbyly dva dvoulůžkové pokojíky v prvním patře vedle ségry. Vybavení pokojů nebylo nejnovější, ale nám to stačilo. Úplně dole byla společenská místnost, kterou jsme každý večer po uspání dětí využívali ke společenským hrám, popíjení a klábosení. Také tam byla místnost s pingpongovým stolem.
obrazek obrazek

Neděle 4.8.2019 – vyhlídka Křížový vrch

Ráno jsme se všichni vydali na společný výlet po okolí. Po vedlejší silničce jsme kopírovali žlutou značku, ze které jsme před kostelem odbočili do kopečka a došli k velmi zajímavému místu. Čeští druidové zde na louce v roce 2018 postavili Kamenný kříž s druidským hájem, který má být energetickým harmonizačním systémem (rozvádí energii z velmi silného energetického bodu na Křížovém vrchu tam, kde se lidskými zásahy začala ztrácet nebo je silně poškozena). My jsme si zde dali svačinku a pokračovali dál ke zřícenině poutního kostela. Uprostřed lesa zde stojí dnes už jen obvodové zdivo někdejšího barokního kostela. Docela prudkým sešupem jsme se dostali opět ke žluté značce a k dalšímu zajímavému místu – Zdoňovským menhirům, které mají být poctou říši zvířat. Zrovna se zde konala nějaká uzavřená akce, takže jsme neměli možnost to zde prozkoumat. Naším hlavním dnešním cílem byla vyhlídka na Křížovém vrchu. Vedly k ní dřevěné schody a pak blíže k vrcholu Křížová cesta. Zpátky do penzionu se nám nechtělo vracet stejnou cestou, a tak jsme po žluté došli do Adršpachu k parkovišti, odkud nám do Zdoňova jel autobus.
obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek

Pondělí 5.8.2019 – Teplické skály

V pondělí jsme hned brzy ráno vyrazili autem na parkoviště u vstupu do Teplických skal. Za vstup do skal jsme zaplatili 250 Kč (rodinná vstupenka). Hned kousek za začátkem nás čekal strmý výstup po schodech a žebřících na zříceninu hradu Střmen. No pěkná rozcvička hned po ránu :-) Turistický okruh Teplickými skalami je veden po modré značce a je doplněn patnácti panely naučné stezky. Jsou zde i cedulky s orientačními šipkami a názvy zajímavých skalních útvarů. Všechny nás moc bavilo je hledat a ukazovat si je. Mě např. zaujala skalní věž Tsunami (zahnutá do oblouku). Na rozcestí Krápník jsme se rozhodli, že se ještě nebudeme vracet zpátky po modré, ale že si dnešní výlet prodloužíme. Dál jsme pokračovali po zelené a u Záboře jsme odbočili na modrou. Dostali jsme se tak nad skály a užívali si nádherných výhledů. Bohužel nám naše nadšení trošku kazilo hřmění, které se stále přibližovalo. Doufali jsme, že se nám to vyhne, protože zde opravdu nebylo kam se schovat. Sestoupili jsme do Vlčí rokle a po žluté došli zpět k autu. Celkem jsme ušli asi 8 km. Oběd jsme si dali v restauraci u vstupu do skal. Byl výborný, jen nás docela dost otravovali vosy.

Úterý 6.8.2019– Jiráskovy skály

V úterý ráno jsme opět nasedli do aut a jeli prozkoumat Jiráskovy skály. Auto jsme nechali v osadě Skály a nejprve vyrazili po zelené značce na rozhlednu Čáp, která stojí na stejnojmenném kopci. Byl odsud nádherný kruhový výhled na přilehlé skalní město i na vzdálenější vrcholky hor. Pak jsme se stejnou cestou vrátili do Skal a po červené značce jsme šli prozkoumat skály na druhé straně silnice. Vylezli jsme na zříceninu hradu Skály (Bischofstein). Byla zde také pěkná vyhlídka, zejm. na stolovou horu Ostaš, Polici nad Metují, polské Góry Stolowe a na Orlické hory. Cestou zpátky jsme obešli Černé jezírko a zamířili na oběd do restaurace Bischofstein.
obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek

Středa 7.8.2019 – procházka v lese

Ve středu jeli všichni kromě nás do Adršpachu projít si tamější turisticky nejoblíbenější zelený okruh. Nám se ale nechtělo prodírat mezi davy a dali jsme přednost procházce mezi loukami a v lese. Děti jsme nalákali na maliny a ostružiny. Z penzionu jsme se po žluté značce vydali na Bukovou horu. Tam jsme udělali malou odbočku ke Kříži smíření a k Památníku, který je věnován všem obětem národnostních sporů na Broumovsku. Zpět jsme se vraceli po cyklostezce č. 4036. Celkem jsme ušli 8 km. Pár lesních plodů jsme nasbírali, ale nebylo toho moc. Museli jsme tedy vymyslet jinou zábavu – povídali jsme si srandovní příběhy.

Čtvrtek 8.8.2019 – Broumovské stěny

Ve čtvrtek jsme se také od ostatních oddělili, protože jsme plánovali náročnější procházku Broumovskými stěnami. Připojila se k nám akorát Iva. Auto jsme nechali u osady Slavný, po žluté značce jsme sestoupili do Zaječí rokle a asi po 3 km jsme došli ke Kamenné bráně, která patří k hlavním symbolům Broumovských stěn. Je pět metrů vysoká, pět metrů široká a je z ní nádherný výhled na Broumovskou kotlinu. Dalšími cíli byla vyhlídka Koruna a Božanovský Špičák. Od Pánova kříže jsme k autu šli po červené značce po asfaltce. Celkem jsme ušli určitě přes 10 km.
obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek obrazek
Večer ještě čekala děti mini olympiáda a opékání špekáčků.
obrazek obrazek obrazek

Pátek 9.8.2019 – Ostaš

obrazekPoslední den jsme naplánovali společný výlet na stolovou horu Ostaš. Z parkoviště jsme se vydali po modré značce, která nás dovedla na vrchol Ostaše, kde skály tvoří náhorní plošinu a umožňují panoramatické výhledy. Cestou zpět jsme se ještě zdrželi ve Skalním bludišti, které jsme cestou na vrchol prošli jen velmi zběžně. Za to teď někteří dostali nápad prozkoumat všechny možné uličky a škvírky a nejraději opakovaně. Náš Ondra dal přednost stavění domečku pro lesní skřítky.
Pozdní oběd jsme si dali v restauraci Kovářova kobyla ve Zdoňově.

Sobota 10.8.2019 – odjezd

V sobotu ráno jsme se sbalili, uklidili a v 9:30 jsme všichni vyrazili domů. Byla to úžasná dovolená v krásném prostředí a se super společností.
obrazek

Martina | 3. 8. 2019 So 14.29 | Cestování, Česká republika | Tisk | 109x

Komentáře k textu

- Formulář pro nový komentář

K textu nebyl napsán žádný komentář.

Přidej komentář!

Vlož smajla :-) Vlož smajla :-( Vlož smajla ;-) Vlož smajla :-D Vlož smajla 8-O Vlož smajla 8-) Vlož smajla :-? Vlož smajla :-x Vlož smajla :-P Vlož smajla :-|

Příspěvěk je formátován Texy! syntaxí. Není povoleno HTML, odkazy se převádějí automaticky.