Výlet na Dlouhé Stráně

Na chalupě pořádáme každý rok dvě hlavní akce. Tou starší je běh na Praděd a poslední dobou jsme zavedli tradici výjezdu na horní nádrž Dlouhých Strání. Poprvé jsem nahoru vyjel s taťkou a strýcem, jak cesta tak i cíl mě uchvátily. Od té doby se snažím každý rok někoho vytáhnout nahoru :-). Pro větší bikerský zážitek jsme ze začátku jezdili ještě přes Praděd. Když jsme začali brát na „švih“ kamarády, kteří nebyli tak zdatní, tak jsme trasu zkrátli a z Dlouhých Strání jezdíváme nejkratší cestou zpět. V minulých letech s námi Dlouhé Stráně zdolali následují bikeři:

• Poki + Janica
  • moje setra Lenka se svým bývalým klukem
  • moji bratranci
  • často se k nám přidává taťka.

Vzhledem k omezeným kapacitám naší chaloupky jsme letos jeli v následující sestavě:

• já + Marťa
  • Raďa + Ája
  • Iva (aka Pipina) + Vlastik (aka Princ Krasomil či Pipin).
Dlouhé Stráně

Sobota

Ráno jsme vstali docela brzo, protože jsme potřebovali provést nějaké kosmetické úpravy na svých bajcích :-) (já měnil pláště a Raďa připevňoval Áje tachometr). Hlavně mně se to nějak protáhlo, a tak jsme vyjeli chvíli před desátou místo deváté hodiny.Branka Sjeli jsme dolů do Janovic, a pak kolem zámku do Staré Vsi ke Škaredé Jedli. Kolem Podolského potoku jsme vyjeli po mé oblíbené cestě s krásným stoupákem na konci na rozcestí nad Skřítkem. Rozděleni na dvě skupinky jsme sjeli kousek pod Skřítek, kde odbočuje lesní asfaltová silnice do Vernířovic. Tentokrát nás ale docela dostala – před nedávnem dostala nový povrch a byla pokrytá ještě neuježděnou vrstvou štěrku. Jelo se po ní pěkně blbě a všichni jsme se pak shodli, že nám to pěkně plavalo. Z údolí potoka Merty jsme jeli už jen do kopce až na Dlouhé Stráně. I tentokrát jsme udělali zastávku na odpočívadle na Brance, snědli jsme tatranky a vydali se s hejnem much v zádech dál do kopce. Musím říct, že ty mouchy nás opravdu žraly za živa, takové mraky už dlouho nepamatuji, ani fotit se pořádně nedalo :-). Nejhorší úsek v esíčku kolem pěkné vyhlídky na Jelení hřbet jsme tentokrát zvládli všichni v sedle.

Pohled na Jelení hřbet

Dál to pak už bylo jen o vytrvalosti a rutinním šlapání na lehké převody. Nádrž Dlouhé Stráně jsme si po její hrázi celou objeli, na kamenech v jejim jižním cípu mi děcka zapózovala a jeli jsme dál, protože nahoře docela foukalo.

V esíčku Dlouhé Stráně

Cestou dolů ke třem větrným elektrárnám jsme se občerstvili z ledové studánky – naštěstí, že tam je, všichni už měli pěknou žízeň. Následoval pěkný sjezd až na silnici vedoucí z Loučné nad Desnou před oboru do Vernířovic. Po ní jsme se vydali doleva do kopce na Vlčí sedlo, a pak dolů do naší oblíbené chaty Brněnky. Najedli jsme se a vypili pár piv a chtivě se dívali na chlápka opékající selátko. Docela nás zaujaly možnosti sportovního vyžití, např. jízda na čtyřkolce, paintball, hřiště na volejbal a další blbiny. Kolem půl čtvrté jsme se zvedli a vyrazili dál, aby jsme tak po páté byli doma. Sjeli jsme dolů do údolí, trochu vyjeli nahoru a odbočili na cestu vedoucí kolem Ztraceného potoka. Hned na začátku stojí pěkně stará lípa. Výjezd na hlavní silnici byl pro všechny pěkná fuška :-). Jakmile jsme však byli na kvalitním asfaltu, bylo všem jasné, že jsme doma cobydup. Na Skřítku jsme se ani nestavovali na pivko a jeli dál. U chaty Čokoládky jsme odbočili doprava a lesními cestami se dostali před rozcestí Pod Výhledy a Vyhlídku zpět na chalupu. Tam nás čekali naši rodiče a micky. Vytáhli jsme naše dvě malá koťátka ven na trávník a chvíli si s nimi hráli. Večer jsme zakončili Bengem, který skoro všichni kazili a vzhledem k únavě jsme dali jen čtyři hry.

Lípa u Ztraceného potoka Naše koťátka

Odkazy na mapy:

Neděle

Následující den jsme vstali do krásného bezoblačného rána. Po snídani jsme uklidili taťkovi klády v příkopu, které si nechal dovézt. Na oběd jsme vyrazili do restaurace Na Vyhlídce v Nové Vsi. Kola jsme nechali tentokrát doma, a tak jsme se přiblížili do Staré Vsi a z Anenské jsme se vydali pěšo tam i zpět po žluté značce. Z restaurace jsme moc nadšení nebyli, výzdoba byla pěkná, ale jídlo žádná sláva. Po příjezdu na chalupu jsme se už jen sbalili, rozloučili se s našimi a vydali domů – my s Marťou na kole do Olomouce a ostatní autem do Prostějova a Brna.

Radim | 21. 6. 2008 So 19.11 | Cykloturistika | Tisk | 1630x

Komentáře k textu

- Formulář pro nový komentář

[1]reagujmejlweb Michal Volčko

pěkná panoramata!

3. 7. 2008 Čt 16.22

Přidej komentář!

Vlož smajla :-) Vlož smajla :-( Vlož smajla ;-) Vlož smajla :-D Vlož smajla 8-O Vlož smajla 8-) Vlož smajla :-? Vlož smajla :-x Vlož smajla :-P Vlož smajla :-|

Příspěvěk je formátován Texy! syntaxí. Není povoleno HTML, odkazy se převádějí automaticky.